niedziela, 8 lipca 2018


                                         Agnieszka Osowska nie żyje

 30 maja 2018, uczestniczyliśmy w pogrzebie Agnieszki Osowskiej z Kurszewskich - zmarłej w niedzielę 27 maja 2018 o godzinie 14. Urodziła się 17 września 1914 roku w Białachowie. Tam chodziła do szkoły, pracowała na majątku w Radziejewie, gdzie z rodzicami mieszkała. Później mieszkała w Borzechowie z poślubionym  Dionizym Osowskim. Od 1946 roku mieszkała w Gdyni. Nazywałem ją Gdyńską Kociewianką. Piszę o niej w mojej książce  "Na ścieżkach wspomnień..." str. 212 - Tam moje Kociewie - tu moja Gdynia. Przeżyła 103 lata 3 miesiące i 21 dni (dobrze policzyłem?). 
Msza święta  koncelebrowana za duszę zmarłej odprawiona została w kościele parafialnym Najświętszego Serca Pana Jezusa w Gdyni, której przewodniczył Ojciec Wojciech Laniecki, dla którego zmarła była siostrą jego babci. 
W ceremonii pogrzebowej uczestniczyła liczna rodzina z pra pra prawnukami włącznie. Spoczęła w grobie swego męża, który pożegnał ten świat w 1965 roku. Niech odpoczywają w Pokoju.